Вaшeй многоэтажке нужен капиталка? Не ждите помощи через депутатов. Это не решает проблему

У прoєкті дeржaвнoгo бюджeту Укрaїни нa 2021 рік, нa рoзвитoк рeгіoнів зaклaдeнo 9,4 млрд грн. Їx плaнують рoзпoділити чeрeз Дeржaвний фoнд рeгіoнaльнoгo рoзвитку. Між рeгіoнaми він рoзпoділяється зaлeжнo від чисeльнoсті нaсeлeння тa рівня рoзвитку рeгіoну. 

Прoтe oстaнні кількa рoків, між пeршим тa другим читaнням зaкoнoпрoєкту, чaстину кoштів перерозподіляють бери субвенцію на соціально-економічний розвиток, яку більшою мірою отримують округи провладних депутатів-мажоритарників. Ситуація може повторитися й цьогоріч.

Заморочка в тому, що субвенцію поминутно використовують точково, на вирішення дрібних питань, які безграмотный сприяють розвитку регіонів, а лише допомагають депутатам піаритися. Іноді така «допомога» від депутата може бути навіть шкідливою с целью розвитку регіону.

Наприклад, цього року в Києві субвенція має піти сверху заміну вікон у 17-ти багатоквартирних будинках та (ремонтная) мастерская міжбудинкових проходів у ще восьми. Майже в жодному з них немає ОСББ, тобто мешканці дескать-факто не керують своєю власністю. Здавалося б, усе добре: депутати допомогли своїм виборцям. Проте насправді, це «ведмежа одолжение», яка закладає у свідомість громадян відчуття, що можна далеко не перейматися проблемами свого будинку і чекати регулировка «від депутата».

Натомість, фінансувати будинки сила чи місцева влада може спустя програми співфінансування. Коли мешканці розуміють, що капітальний (ремонтная) мастерская їх помешкання частково зроблено следовать їхні ж гроші, вони більш відповідально ставляться раньше свого будинку. Імовірність, що вслед за кілька років доведеться знову робити капиталка, у такому випадку менша.

У Києві існує така програма співфінансування, яку то и дело називають програмою 70/30 про київських ОСББ і ЖБК. По (по грибы) цією програмою, останні здійснюють 30% капітального ремонту у своєму будинку вслед власні кошти, а 70% отримують від київського бюджету. Следовать нашим з Андрієм Дощиним дослідженням, після участі у програмі співфінансування, витрати мешканців старих будинків в опалення знижуються на 16%, а нових — в 37%. 

В цьому році получи цю програму подалося 185 будинків столиці. Але держи 85 будинків коштів у міському бюджеті в) такой степени і не знайшли. Згодом ще шість будинків отримали фінансування, оскільки деякі переможці конкурсу від нього відмовилися.

Загальна сумка фінансування дармових капітальних ремонтів у київських будинках вслед рахунок політичної субвенції складає 14 млн грн (всього м. Київ одержало 127 млн грн). Цих коштів могло би вистачити ще получи 13 будинків, які йшли наступними из-за конкурсом, в рамках програми 70/30.

Тому гроші бери розвиток регіонів з держбюджету логічніше спрямовувати нате програми співфінансування, а не получи и распишись окремі будинки. Зокрема, місцева влада могла би подавати проекти таких програм у рамках Державного фонду регіонального розвитку, який розподіляють после чітким правилом. 

Це могло би стимулювати мешканців створювати ОСББ і подаватися для такі програми. Проте, у цьому випадку, депутатам-мажоритарникам словно по нотам буде розповісти, як героїчно вони роблять капремонти у будинках про своїх виборців.

Отже, где-то звана «допомога» будинкам від депутатів-мажоритарників — це ведмежа услуга. Люди не беруть в себе відповідальність відремонтувати свої домівки та чекають допомоги від держави, а будинки стають в усе гіршому стані. С целью того щоб змінити ситуацію, потрібно фінансувати приставки не- окремі будинки, а програми співфінансування. Їх місцева влада може подавати для конкурс проектів у рамках Державного фонду регіонального розвитку. Саме путем нього і слід давати гроші для регіони, а не через політичну субвенцію получи соціально-економічний розвиток.

Трендец материалы автора
Буде Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.