Жорстока краса: як бетон став унікальною концепцією способу життя

БEТOН, ЯК УНІКAЛЬНA КOНЦEПЦІЯ СПOСOБУ ЖИТТЯ

Пoдoбaється вaм цe чи ні, aлe бeтoн скрізь. Він нe тільки під нaшими нoгaми і нaд нaшими гoлoвaми, фoрмує фoнoву інфрaструктуру будівeль і міст, aлe тaкoж прoник в кoжeн aспeкт нaшoгo життя. Книжкoві пoлиці стoгнуть під вaгoю здoрoвeнниx тoмів, щo oписують крaсу тa функціoнaльність бeтoну. Будинки прикрaшeні бeтoнними гoрщикaми, бeтoнними стільницями тa бeтoнними aкустичними систeмaми, a крaмнички про сувeнірів — з рушникaми, пoсудoм і пoдушкaми – тeж з бeтoну. Як ця скрoмнa суміш цeмeнту тa піску, якa прoтягoм дeсятиліть ствoрювaлa нaші містa, стaлa кінцeвoю кoнцeпцією спoсoбу життя, викoристoвувaнoю про продажу всього: від розкішних апартаментів по нічних клубів?

Якості, які приваблюють людей перед бетону такі ж які завжди відштовхували від нього. Він має піщаний, урбаністичний і безкомпромісний настойчивость. Це матеріал, який найбільше втілює в собі епоху успішної держави, часик, коли державний сектор побудував житло, школи, лікарні і театри у величезних масштабах. Це також і рідка скеля епохи соціалізму і захоплюючі скульптурні пам\’ятки минулих амбіцій. Це також матеріал, який найбільш тісно пов\’язаний з соціальними проблемами, які супроводжували убавление. Ant. подъём промисловості, відсутність підтримки та занепаду міста. Він випромінює оптимізм і щедрість к одних, і насильство та нещастя про інших.

В архітектурі використовується лише невелика частина бетонної продукції у світі, але архітектори зробили найбільше у її популяризації. Бетонні будинки из-за останнє століття були як і улюбленими в усьому світі, (до і настільки ж незрозумілими. Не эдак давно його катастрофічні впливи получи навколишнє середовище нарешті помітили. Недавня доповідь західних науковців показала, що виробництво цементу становить раньше 8% всіх викидів СО2 у всьому світі, тоді як бетонні відходи, ймовірно, становлять одну чверть всіх сміттєзвалищ.

 

«Я далеко не думаю, що ми повинні використовувати бетон взагалі», беседовать Барнабас Калдер, історик післявоєнної архітектури і литератор книги «Неприборканий бетон», пристрасно аргументованої книги ради красу бруталізму. «Звичайно, це виглядає чудово, але має масовий вуглецевий слід. Ми повинні тільки зберігати тетунька, що ми отримали, і маловыгодный будувати більше.»

Книги Калдера та інших авторів багато що зробили в целях популяризації матеріалу і немає жодних ознак того, що архітектори обернуться спиною до нього найближчим иной раз. Відродження бетону в архітектурі почалося в 1990-х роках, насамперед як реакція проти незручності того чим стала архітектура. Двушничек десятиліття постмодернізму показали, як архітектурне вираження зводилося вплоть до тонкої аплікації, будівлі одягалися в адью-який костюм, який бажав клієнт. Матеріали можуть можуть виражати що завгодно, якщо начертание важливіша за зміст.

Далі наступили часи майже релігійної відданості властивостям сировини. Архітектори проводили своєрідне духовне очищення поверх підхід до основних властивостей, ставлячи максимальний упор на те, як матеріали впливали нате органи почуттів. Вони писали щільні трактати для феноменологію і «річ речей», стверджуючи, що вплоть до бетону треба підходити максимально чесно. Це і породило пуританський примітивізм у архітектурі.  У цьому прагненні давно чесності, чистоти і особливого витвору речей, швейцарці були в передньому краї. Випускники Eidgenössische Technische Hochschule (ETH) в Цюріху, архітектори Пітер Цумтор, Валеріо Ольгіаті, Пітер Марклі та секретер Herzog & de Meuron встановили новий образчик для чуттєвого та тактильного потенціалу бетону. Кожен боровся, щоб бути більш первинним і правдивим, ніж наступний. Цумтор створив величезну бетонну башту в полі, використовуючи грубі обриси ландшафту. Сліпучо білий бетон «K + N Residence» Ольгіаті був настільки безшовним, що, здавалося, був відлитий в одну заливку. Його власний будинок у Португалії є повністю бетонним: стіни, басейн, течка вітальні і навіть бетонний диванчик.

 

Такі спокусливо однодумні проекти були катастрофою угоду кому) архітектурної професії, звичної давно визначення продуктів з каталогів власних компонентів. Будівлі, що колись будувалися, тепер почали збиратися.

Ради межами Швейцарії, Японії та деяких латиноамериканських країн, мол наявна складна топографія змушувала будувати з бетону і будівельні традиції тісно пов’язані з цим матеріалом — це неймовірно важко зробити добре. Тому добре відлитий бетон є сигналом особливого виду будівельної віртуозності. Архітектори витрачають нате це багато зусиль. Останній будинок Цумтора з «таранного бетону» в Девонширі у Великобританії будувався 10 років.

Підвищення екологічної обізнаності з часів слави бетону в 1960-х роках змінило уявлення що относительно теплові мости і тепер зовнішній матеріал стіни никак не може бути одночасно і внутрішнім помимо великого шару ізоляції між ними. Бетонні конструкції, таким чином, мають тенденцію бути ізольованими та одягненими у щось інше, тысячу) раз тонкого, пластичного характеру — у тому числі, вслед за іронією долі, штучні бетонні панелі.

ДІЗНАЙТЕСЬ БІЛЬШЕ ЦІКАВИХ ФАКТІВ Ради БЕТОН:

СПЕЦТЕМА: Тиждень бетону сверху Білд Порталі (ОНОВЛЮЄТЬСЯ)

З 4 соответственно 7 березня ми публікуємо кортеж матеріалів щодо проблематики сучасного будівництва з бетону, його використання та утилізації.

Результатом є теточка, що видимий бетон, як нововведение, відійшов до царини інтер\’єрів, з широких гвинтових сходів і кутових фундаментів як у Tate Modern Switch House  від Herzog & de Meuron, впредь до сирих стель і офісних будівель AHMM. Ці проекти використовують голий бетон як засіб імітації «знайденого» промислового характеру.

«Вслед за останнє десятиріччя відбувся справжній зсув», — являться) признаком Елейн Тугуд з Бетонного Центру, що вникать до складу британської галузевої торгової асоціації. «Набагато активніше будуються офісні будівлі, які мають відкриті бетонні стелі, що добре підходить интересах теплової маси і дозволяє мати більш високі простори і отнюдь не використовувати підвісні стелі.»

В даний часочек його можна знайти приклади і в житловому будівництві дескать бетонні поверхні залишаються відкритими з обох екологічних територій (бетон охолоджує будівлю влітку і зберігає жар взимку), а також дає відчуття простої, чесної оболонки. Конструкції на доступної схеми Naked House від контора OMMX, фетишизують свою спартанську обробку, з відкритими бетонними підлогами та стінами з блокуванням, що означає рівень адаптивності та налаштування. Це пусте холст для мешканців, які можуть залишити свої власні орнаменти.

Бетон в архітектурі не переводя духу використовується все менше. Але він малограмотный піде так швидко, залишаючи нескінченні можливості исполнение) скульптурного та тактильного ефекту. Тим отнюдь не менш, основною проблемою існуючих бетонних будівель має бути збереження, модернізація та їх відродження, а невыгодный знесення.

 

За матеріалами

https://www.theguardian.com

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.